Miami a napfény hazája

Miami vagy Miami Beach? – részemről mindkettő

Két alkalommal volt szerencsém ellátogatni ebbe az álomvárosba, és jogosan kapta a Napfény hazája elnevezést, azonnal szívembe lopta magát. Első alkalommal Downtown Miami központjában laktunk egy közepes szállodában, és második alkalommal pedig Miami Beach – központjában, rögtön az Ocean Drive mellett. Mindkét alkalommal 3 éjszakát töltöttünk Miamiban, majd karibi hajóútra indultunk. Ne lepődjünk meg, ha a helyiek nem beszélnek angolul, ugyanis az itteni lakosok 65% latin-amerikai, emiatt a spanyol nyelv domináns.

Downtown Miami

USA szárazföldi részén található és egy külön városnak számít, közismert felhőkarcolóiról és üzleti központjáról Downtown Miami központjában, Wynwood – ipari részéről, ahol a színes falakat is megnézhetjük, szintén luxus negyedeivel – Coconut Grove vagy a kubai negyed – a Little Havanna része. Itt található a Bayside öböl is, ahol luxus jachtok parkolnak, és számos vásárlási lehetőség és éttermek is találhatók, valamint a Bayside kikötőből lehetőség van hajókirándulásokra is. Az AmericanAirlines Arena is látványossága Miaminak, ahol megnézhetünk egy NBA meccset vagy akár egy világhírű banda koncertjét.

Nem messze található az Everglades Nemzeti Park, mely elsősorban az aligátorokról közismert, valamint a veszélyeztetett Floridai pumáról, és a vízimadarakról is, melyek nagyon elterjedtek a parkban. A turisták úgynevezett airboats-okkal látogathatják a mocsarakat, melyek akár 70km/h sebességgel száguldanak a mocsarakon. Mivel mi 6 fő-s csoport voltunk, egy kisebb airboat-ot béreltünk privát kapitánnyal. A kisebb airboatokkal nehezebben elérhető helyekre is be tudtunk menni, így több aligátort is volt lehetőségünk megfigyelni, ahogy napozik, vagy éppen lopakodik. Everglades-től néhány mérföldre egy ős-indián falura bukkantunk, ahol meg is álltunk. Miccosukee Village volt a neve, ahol betekintést kaptunk a törzs életébe, szokásaikba, kézműves munkáikba és nem utolsó sorban történelmükbe. Miami-t egyébként annak idején kizárólag indián törzsek lakták, ők Miami honos lakosai és alighanem az egész területét mocsár borította.

Következő állomásunk Little Havanna volt, Miami kubai része, mely a Kubából száműzötteknek és sok latinamerikai bevándorlónak ad otthon, ezért kapta Kuba fővárosa, egyben legnagyobb városa nevét. Megkóstoltuk az igazi kubai kávét, mojitót, és beletekintettünk a szivarok készítésébe is. mindegyik bárból és étteremből élő zene szól, így nehéz megállni, hogy ne perdüljön az ember táncra. Nagyon hangulatos és pezsgő városrész, mindenképp érdemes meglátogatni, főleg, ha jártunk a kubai Havannában is, a kontraszt szinte tapintható.

Miami Beach

Tengerparti nyaralóváros, itt található a legismertebb és leghíresebb tengerpart a South Beach és Ocean Drive. Számos luxus hotel, színes mentőházakkal teli tengerpart, pezsgő sétányok, bevásárló központok, óriási luxusvillák, Art Deco negyed, de számos egyszerű házikó is, melyek leginkább a külföldi migránsoknak adnak otthont, akik a jobb életért választották Miamit.
Az Ocean Drive gyalog bejárható, igaz nagyon hosszú, de sok-sok érdekességet lehet sétálva felfedezni, őt keresztezi a Collins Avenue, ahol drága márkás butitoktól egészen az olcsó outlet butikokig minden megtalálható, számos étterem és vásárlás lehetőség egyaránt. Abban az időben mikor ott voltunk, éppen az USA-ban nagyon híres Super Bowl döntő hétvégéje volt, tele volt a város és Miami Beach is szurkolókkal, tv stábokkal, kamerákkal, és mindenféle atrakcióval a turistáknak. Természetesen mi sem hagyhattuk ki az igazi amerikai hamburger kóstolását, de kiváló mexikói, kubai, perui és igazából mindenféle konyha megtalálható. Nem maradhatott ki a fürdés sem az óceánban, és South Beach valóban tele van kisportolt testekkel, és a mentőházak is ugyan olyanok mint a Baywatchban �

Az egyik helyi turistaközpontban foglaltunk egy egész napos túrát, Hop On – Hop Off buszon kezdtük, Miami Downtown-ból indultunk, első megállónk pedig Wynwood volt. Wynwood alig néhány év alatt a volt raktár negyedből Dél-Florida művészi központja lett. Sima falfestésekkel kezdődött, utcai művészettel és graffitivel- ma pedig több mint 70 galéria és múzeum üzemel itt, ennek köszönhetően számos új étterem és bár is található. Sok fiatal él itt, ezért a környék nagyon nyüzsgő, innen végig buszoztunk Coconut Groove-on, ahol a leghíresebb sportolók, kosárlabdázók villái találhatók, aztán Little Havannában kávéztunk, és végül a Bayside öbölből indultunk egy hajókörútra a világsztárok luxus villái körül, ahol külön bemutatót tartottak egyes hírésség villájáról finom Mojito kíséretében. A SuperBowl-nak köszönhetően néhány villában láthattuk az előkészületeket igazi Hollywoodi partikra, melyet akkor éppen Rihanna is szervezett.

Összességében, csak pozitívot tudok mondani Miami-ról és bármikor újra látogatnám. Tény, hogy nem túl pénztárca barát, az olcsóbb éttermekben is borsosak az árak, de mindenképpen érdemes felvenni a bakancslistára ezt a Napfény, nyüzsgés, luxus és boldogság várost.